Half september was journalist Enrico Marro van de Italiaanse Financial Times, Il Sole 24 Ore, in Groningen te gast. In coproductie met de Hanzehogeschool, NBTC (Holland Marketing) Milano, Marketing Groningen en de Rijksuniversiteit hebben we hem in drie dagen het excellente onderwijsaanbod en onze geweldige leefstad voor studenten laten zien. En laten beleven.

Een journalist is onafhankelijk. Zijn boodschap komt betrouwbaarder over op het publiek dan een advertentie. Juist omdat journalisten kritisch zijn. Daarom werken persreizen zo goed. Klik hier voor het resultaat. Een artikel dat in print al vele reacties opriep, en online binnen een week 1.200 keer gedeeld en 50.000 keer bekeken werd. Daarnaast mocht de journalist op het radiostation van zijn mediagroep komen vertellen over onze stad. Totaalbereik uiteindelijk: 2,2 miljoen geïnteresseerde Italianen. Voor de effectieve kostprijs van een advertentie van een halve pagina in een regionaal dagblad.

Overweeg je marketing in Italië, of marketing gericht op Italië? Bel 06.16086544 of mail marc@marcwiers.nl.