Over mij

Mijn naam is Marc Wiers-Dagnino. Ik richt me sinds 2007, samen met mijn grote Italiaanse liefde, op het goede en mooie in het leven.

Creativiteit is daarbij mijn absolute vorm van vrijheid. Ideeën, verhalen, teksten, poëzie, boeken, kunst, evenementen: waar vorm en inhoud een rol spelen kom je mij tegen. Met maar één doel: elkaar raken.

Sinds 1992 bedenk ik slogans, merknamen, campagnes en andere bijzondere vormen om mensen in beweging te krijgen. Als copywriter heb ik vele merken een gezicht gegeven in woord en beeldspraak. Bij mijn portfolio van mijn grafische werk zie je een heel kort overzicht van wat ik verder geweldig vind om te doen.

Ik heb een grote voorliefde voor het land van mijn man. Ik beheers de taal, ken het land en de mensen. Voor mij is er niets mooiers dan hun warme cultuur en liefde voor het leven te delen met anderen. Ik werk daarom dagelijks met plezier aan de uitwisseling van beide culturen. Middels persreizen, verhalen, evenementen en campagnes. Dat doe ik deels vanuit Groningen, en deels vanuit Genua (Italië).

Daarnaast ben ik partner in het creatieve bureau Maslow.

Mijn KvK-nummer is 02097752. Je kunt me altijd mailen.

Mijn Algemene Voorwaarden 2019 zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en kun je downloaden door hier te klikken.

Persreis

Op uitnodiging van de Hanzehogeschool kwamen twee Italiaanse influencers naar Groningen voor een press trip, met als thema’s StartUps en de energietransitie.

Zo zagen ze de overstap van Qbuzz en de Gemeente Groningen naar waterstof, EnTranCe (Energy Transition Centre van de Hanze), verschillende succesvolle startups uit onze stad (zoals Buku), het LaunchCafé en natuurlijk de altijd indrukwekkende en sfeervolle historische binnenstad. Verder maakten ze kennis met de innovatiemensen van Groningen Seaports en vele vele vriendelijke en behulpzame Groningers.

Dankzij The Student Hotel en andere partners hebben we een heel goede indruk gemaakt en twee ambassadeurs gecreëerd die binnen hun ‘betrokken bereik’/acherban van ruim 100.000 jonge Italianen hebben gewezen op het onderwijsaanbod en prachtige leefklimaat van Groningen.

Benieuwd naar het hoe en waarom, of de resultaten? Een mailtje is genoeg!

Groningen op de Italiaanse RAI Radio 1

In het voorjaar van 2019 maakte journaliste Azzurra Meringolo van RAI Radio 1 (vergelijkbaar met NPO Radio 1 in Nederland) een serie reportages in aanloop naar de Europese verkiezingen. In Nederland koos ze voor het drama rond de gaswinning en aardbevingen in onze provincie.

Samen met vertaalster Barbara Summa was ze enkele dagen in Groningen om een beeld te schetsen van de emoties, achtergronden van en reacties op dit ‘dossier’. Door de interviews met onder meer journalisten, bewoners, actievoerders en politici krijgen de Italiaanse luisteraars een aardige indruk van de politieke en sociale gevolgen van de rijkdom die de noorderlingen wel hebben geleverd, maar nooit hebben teruggezien.

RAI Radio 1 is het nieuwsstation van de publieke omroep RAI en bereikt wekelijks zo’n 3,6 miljoen luisteraars.

Een kort bericht op RTV Noord hierover vind je door hier te klikken.

Klik hier voor een van de korte afleveringen op RAI Radio 1 (skip naar 17m30).


Bereik 2,2 miljoen Italianen voor de prijs van een kleine advertentie

Half september was journalist Enrico Marro van de Italiaanse Financial Times, Il Sole 24 Ore, in Groningen te gast. In coproductie met de Hanzehogeschool, NBTC (Holland Marketing) Milano, Marketing Groningen en de Rijksuniversiteit hebben we hem in drie dagen het excellente onderwijsaanbod en onze geweldige leefstad voor studenten laten zien. En laten beleven.

Een journalist is onafhankelijk. Zijn boodschap komt betrouwbaarder over op het publiek dan een advertentie. Juist omdat journalisten kritisch zijn. Daarom werken persreizen zo goed. Klik hier voor het resultaat. Een artikel dat in print al vele reacties opriep, en online binnen een week 1.200 keer gedeeld en 50.000 keer bekeken werd. Daarnaast mocht de journalist op het radiostation van zijn mediagroep komen vertellen over onze stad. Totaalbereik uiteindelijk: 2,2 miljoen geïnteresseerde Italianen. Voor de effectieve kostprijs van een advertentie van een halve pagina in een regionaal dagblad.

Overweeg je marketing in Italië, of marketing gericht op Italië? Bel 06.16086544 of mail marc@marcwiers.nl.

Groningen op de Italiaanse tv

Samen met het productieteam van Geo & Geo en eindredactrice Alessandra Populin heb ik vorig jaar de Groningse waddenkust, het Reitdiepdal en de stad in beeld gebracht voor het programma Geo & Geo van het landelijke derde televisienet, Rai3.

Afgelopen voorjaar is de met liefde gemaakte documentaire uitgezonden. In Italië is het late middag-programma redelijk populair. Het bereikt regelmatig een miljoenenpubliek. Ook deze reportage is door ruim 3 miljoen lineaire kijkers gezien. In totaal hebben bijna 5 miljoen Italianen de beelden gezien.

 

Klik hier voor een link naar de reportage op Youtube.

One comment on “Over mij
  1. Jeroen schreef:

    Hoi Marc,

    Bij toeval zag ik je naam in de etalage van boekhandel Boomker ( ik woon tegenwoordig in Haren.) Erg leuk! Ik heb je boek meteen besteld. Lang geleden hebben we samen op het Ommelander College gezeten – met Remco, Eddy, Bram, Alwin, Rinse etc….Dirk, Tom, Jos en Erik. Toen was jij al enorm creatief en vol plannen…en maakte je ook al radio programma’s.

    Ik heb een tijd in het buitenland gestudeerd, en daarna 15 jaar in Leiden en Amsterdam gewoond. Inmiddels dus weer terug in het mooie Groningen..!!!!

    Hartelijke groet,
    Jeroen van Zanten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Go Top