Over mij

Mijn naam is Marc Wiers-Dagnino. Ik richt me sinds 2007, samen met mijn grote Italiaanse liefde, op het goede en mooie in het leven.

Creativiteit is daarbij mijn absolute vorm van vrijheid. Ideeën, verhalen, teksten, poëzie, boeken, kunst, evenementen: waar vorm en inhoud een rol spelen kom je mij tegen. Met maar één doel: elkaar raken.

Sinds 1992 bedenk ik slogans, merknamen, campagnes en andere bijzondere vormen om mensen in beweging te krijgen. Bij mijn portfolio zie je een heel kort overzicht van wat ik geweldig vind om te doen.

Ik heb een grote voorliefde voor het land van mijn man. Ik beheers de taal, ken het land en de mensen. Voor mij is er niets mooiers dan hun warme cultuur en liefde voor het leven te delen met anderen. Ik werk daarom dagelijks met plezier aan de uitwisseling van beide culturen. Middels persreizen, verhalen, evenementen en campagnes. Dat doe ik deels vanuit Groningen, en deels vanuit Genua (Italië).

Daarnaast ben ik partner in het creatieve collectief, De Communicatie Coöperatie 370.

Mijn KvK-nummer is 02097752. Je kunt me altijd mailen.

Mijn Algemene Voorwaarden 2019 zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en kun je downloaden door hier te klikken.

Bereik 2,2 miljoen Italianen voor de prijs van een kleine advertentie

Half september was journalist Enrico Marro van de Italiaanse Financial Times, Il Sole 24 Ore, in Groningen te gast. In coproductie met de Hanzehogeschool, NBTC (Holland Marketing) Milano, Marketing Groningen en de Rijksuniversiteit hebben we hem in drie dagen het excellente onderwijsaanbod en onze geweldige leefstad voor studenten laten zien. En laten beleven.

Een journalist is onafhankelijk. Zijn boodschap komt betrouwbaarder over op het publiek dan een advertentie. Juist omdat journalisten kritisch zijn. Daarom werken persreizen zo goed. Klik hier voor het resultaat. Een artikel dat in print al vele reacties opriep, en online binnen een week 1.200 keer gedeeld en 50.000 keer bekeken werd. Daarnaast mocht de journalist op het radiostation van zijn mediagroep komen vertellen over onze stad. Totaalbereik uiteindelijk: 2,2 miljoen geïnteresseerde Italianen. Voor de effectieve kostprijs van een advertentie van een halve pagina in een regionaal dagblad.

Overweeg je marketing in Italië, of marketing gericht op Italië? Bel 06.16086544 of mail marc@marcwiers.nl.

Italiaanse kranten over Universiteit en Hanzehogeschool

In september was Enrico Marro van de mediagroep Il Sole 24 Ore onze gast. Samen met de Hanzehogeschool en de Universiteit Groningen hebben we hem het moderne onderwijsaanbod, brede programma en prima atmosfeer van studentenstad Groningen laten zien.

Persreizen zijn een slimme en efficiënte manier om een groot en breed publiek te bereiken rond een bepaald thema. Marro schrijft in zowel het onderwijskatern, het reismagazine als voor de algemene nieuwspagina’s van de krant Il Sole. Deze mediagroep richt zich op de ‘high end’ (hoogopgeleide beslissers) in de Italiaanse markt. Voor elke persreis werk ik samen met het lokale kantoor van het Nederlands Bureau Toerisme en Congressen (NBTC, ‘Visit Holland’) in Milaan.

Klik hier voor een link naar het belangrijkste artikel in de Italiaanse krant.

Groningen op de Italiaanse tv

Samen met het productieteam van Geo & Geo en eindredactrice Alessandra Populin heb ik vorig jaar de Groningse waddenkust, het Reitdiepdal en de stad in beeld gebracht voor het programma Geo & Geo van het landelijke derde televisienet, Rai3.

Afgelopen voorjaar is de met liefde gemaakte documentaire uitgezonden. In Italië is het late middag-programma redelijk populair. Het bereikt regelmatig een miljoenenpubliek. Ook deze reportage is door ruim 3 miljoen lineaire kijkers gezien. In totaal hebben bijna 5 miljoen Italianen de beelden gezien.

 

Klik hier voor een link naar de reportage op Youtube.

La Sprezzatura smaakt naar meer

Op vrijdag 14 september vond de eerste editie plaats van het festival ‘La Sprezzatura’ in theater USVA in Groningen. In een uitverkocht theater genoten 80 bezoekers van lezingen en presentaties over de verschillende kanten van de filosofie van La Sprezzatura. Architectuur, politiek (fascisme), film, de eetcultuur: elke kant van de levenswijze werd verkend. Journalist/publicist Bas Mesters, in ons land bekend van zijn boek ‘Italiaanse Streken’, opende de avond.

Benieuwd naar de filosofie en achtergronden? Klik hier.

In januari 2019 maken we bekend wanneer en waar de tweede editie plaatsvindt.

One comment on “Over mij
  1. Jeroen schreef:

    Hoi Marc,

    Bij toeval zag ik je naam in de etalage van boekhandel Boomker ( ik woon tegenwoordig in Haren.) Erg leuk! Ik heb je boek meteen besteld. Lang geleden hebben we samen op het Ommelander College gezeten – met Remco, Eddy, Bram, Alwin, Rinse etc….Dirk, Tom, Jos en Erik. Toen was jij al enorm creatief en vol plannen…en maakte je ook al radio programma’s.

    Ik heb een tijd in het buitenland gestudeerd, en daarna 15 jaar in Leiden en Amsterdam gewoond. Inmiddels dus weer terug in het mooie Groningen..!!!!

    Hartelijke groet,
    Jeroen van Zanten

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Go Top